Ponowiona Skarga na System Komunikacji Miejskiej w Żarach: Apel o Radykalne Zmiany
Mieszkaniec okolic Żar, Adam Fularz, ponowił swoją skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w sprawie, oznaczonej numerem WA.1510.1.2022, dotyczącej systemu transportu zbiorowego w mieście. W skardze tej wskazuje na chroniczne niedostatki w funkcjonowaniu lokalnej komunikacji miejskiej, które skutkują znacznym wykluczeniem transportowym mieszkańców.
Na podstawie obserwacji przeprowadzonych 10 listopada 2023 roku, Fularz zauważył, że autobus miejski na ulicy Sportowej nie pojawił się na przystanku o zaplanowanej godzinie, a kolejny, mający kursować z ulicy Okrzei do dworca autobusowego, opóźnił się, a następnie obrał bardzo wydłużoną trasę. Takie działania skutkują znacznym wydłużeniem czasu podróży oraz frustracją pasażerów, którzy, jak podkreśla skarżący, mogliby dotrzeć do celu szybciej pieszo.
W skardze podkreślono, że system komunikacji miejskiej w Żarach jest niewydajny, a trasy autobusów są nieprzemyślane i prowadzą przez nadmiernie długie i okrężne trasy. Skarżący wskazuje również na brak odpowiedzi oraz działań naprawczych ze strony władz miejskich w odpowiedzi na wcześniejsze skargi i wnioski. Apeluje o sankcje w postaci zakazu sprawowania stanowisk kierowniczych w jednostkach samorządu terytorialnego dla osób odpowiedzialnych za zaistniałą sytuację.
W odpowiedzi na te zarzuty, Urząd Miejski w Żarach oraz odpowiedzialni za organizację transportu miejskiego nie przedstawili dotąd żadnych konkretnych planów na rzecz poprawy sytuacji. Działania te są konieczne, aby zapewnić mieszkańcom dostęp do szybkiej, efektywnej i wiarygodnej formy transportu zbiorowego, która jest kluczowa dla codziennej mobilności i jakości życia w mieście.
Skarga Adama Fularza rzuca światło na poważne problemy związane z transportem zbiorowym w Żarach, podkreślając potrzebę pilnych działań reformujących. Sprawa ta stanowi również przypomnienie dla innych miast o znaczeniu ciągłego monitorowania i adaptacji systemów komunikacji miejskiej, aby sprostać oczekiwaniom i potrzebom mieszkańców.
opr. SztucznIntelig.
Fragment skargi:
Na ulicy Okrzei- przy pawilonie handlowym - jest przystanek. Autobus do dworca autobusowego z godz. 16.41 opisany jako kursujący w dni robocze- finansowany przez Urząd gminy Żary- nie pojawił się. Autobus z godziny 16.51 przyjechał 5 minut później i do centrum przesiadkowego Ułańska- ok. 1 km dalej- jechał trasą liczącą aż 6 km. Z autobusu musiałem wysiąść na ulicy Lotników po ok. 20 minutach stania w korku na przejeździe kolejowym (autobus ominął tunel pod torami w ciągu ulicy Tunelowej), ponieważ kierowca mnie poinformował że trasę kursu zmieniono jeszcze bardziej i ma do "objechania" kolejne osiedla nim ten kurs dotrze do centrum.
Oto fragment przebiegu jego bardzo wydłużonej trasy:
ŻARY OKRZEI PAWILON | 16:51 | 16:51 | 2.0 |
ŻARY KATOWICKA I | 16:52 | 16:52 | 3.0 |
ŻARY KATOWICKA II | 16:53 | 16:53 | 3.0 |
ŻARY MONIUSZKI MD | 16:55 | 16:55 | 4.0 |
ŻARY MONIUSZKI | 16:56 | 16:56 | 4.0 |
ŻARY MONIUSZKI II | 16:57 | 16:57 | 5.0 |
ŻARY ŻABIKOWSKA | 16:58 | 16:58 | 5.0 |
ŻARY UŁAŃSKA | 17:00 | 6.0" |
Skarżę do Sądu ponownie ponieważ Pozwany po poprzednim pozwie nie podjął środków zaradczych i świadczy usługi bezużyteczne, trasami bezsensownie długimi, do tego stopnia że idąc pieszo będziemy kilkakrotnie szybciej u celu z owej ulicy Okrzei.
Nie funkcjonuje w tym mieście na potencjalnie najbardziej opłacalnej i popularnej trasie- z ulicy Ułańskiej ulicą Okrzei - żadna oferta szybkiej, pewnej i sprawnej komunikacji miejskiej. Trasy wiodą nie bezpośrednio przez tunel pod torami i ulicę Tunelową- ale drogą okrężną przez osiedla, i przejazd kolejowy często zamykany. Powoduje to że komunikacja miejska wozi powietrze zamiast pasażerów. Wnoszę o ponowne rozpoznanie sprawy jako że Pozwany ma za nic uwagi co do braku kursów, dostępności oferty komunikacji miejskiej. (...)
Komentarze
Prześlij komentarz