Żary: nowe połączenie PKP Intercity z Żar do Legnicy, Wrocławia, Warszawy p. Częstochowę i Opole
Komunikat
prasowy Warszawa, 12 grudnia 2019 r.
Kolej
bardziej dostępna.
PKP
Intercity prezentuje rozkład jazdy na sezon 2019/2020 dla
województwa lubuskiego
Kolejne
miejscowości i powiaty z dostępem do kolei, więcej połączeń z
Zielonej Góry do Poznania, możliwość wcześniejszego dojazdu z
Zielonej Góry do Warszawy – to najważniejsze nowości dla
województwa lubuskiego w nowym rocznym rozkładzie PKP Intercity,
który wejdzie w życie w niedzielę 15 grudnia 2019 roku.
Nowy
rozkład jazdy ucieszy z pewnością mieszkańców Żagania i Żar,
którzy po wielu latach będą mogli znowu podróżować koleją do
Warszawy. Pociąg TLK Konopnicka
relacji Zielona
Góra – Warszawa przewiezie ich tam w czasie około 7 godzin i 15
minut. Do składu będzie dołączona nowa grupa wagonów, która od
Wrocławia do Zielonej Góry pojedzie przez Legnicę, Małomice,
Żagań, Żary i Nowogród Bobrzański. Tym samym Małomice, Żagań,
Żary i Nowogród Bobrzański zyskają dostęp do usług PKP
Intercity. Podstawowa grupa wagonów pociągu TLK Konopnicka
będzie kursowała
bez zmian z kierunku Warszawy do Zielonej Góry przez Wrocław,
Głogów, Nową Sól.
Nowym
połączeniem dla województwa lubuskiego będzie IC Wawel.
Pociąg, który kursował do tej pory na trasie Kraków – Poznań,
będzie miał teraz wydłużoną relację do Zielonej Góry.
Zielonogórzanie zyskają więc nowe połączenie bezpośrednie do
Poznania, Kalisza, Łodzi i Krakowa. Skład zapewni poranny
(ok. 7:20 w Poznaniu) dojazd do stolicy Wielkopolski. W nowym
rozkładzie liczba połączeń między Zieloną Górą a Poznaniem
zwiększy się z czterech do sześciu.
PKP
Intercity wydłuża relację pociągu TLK Bory
Tucholskie, łączącego
Gorzów Wielkopolski z Gdynią. W nowym rozkładzie skład
pojedzie do Kostrzyna nad Odrą, zatrzymując się także w
Witnicy, która tym samym znajdzie się w siatce połączeń
przewoźnika.
Do
Zielonej Góry wraca pociąg TLK Stoczniowiec,
który będzie ruszać po południu z największego miasta
województwa lubuskiego w kierunku Trójmiasta. Będzie to drugie
dzienne połączenie obok porannego TLK Bachus
łączące Zieloną
Górę z Gdynią.
Zmieniają
się godziny kursowania pociągu TLK Zielonogórzanin
z Zielonej Góry do
Warszawy. W nowym rozkładzie skład będzie przyjeżdżać do
stolicy około dwie godziny wcześniej, około 9:30 będzie na stacji
Warszawa Centralna. Z Warszawy do Zielonej Góry pociąg będzie
wyruszać około 19:20.
Dostosowanie
do prac modernizacyjnych
Obowiązujący
od 15 grudnia br. rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią
optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii
kolejowych. Trwają
prace na linii Poznań – Szczecin, część składów będzie
jeździć objazdem przez Zbąszynek, Rzepin i Kostrzyn. W marcu 2020
roku zostanie zamknięta linia na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk.
Konieczne będzie więc uruchomienie zastępczej komunikacji
autobusowej od Zbąszynka do Zielonej Góry.
Kompleksowa
informacja dla podróżnych
Bilety
PKP Intercity dostępne są w kasach na terenie całego kraju, w
Centrach Obsługi Klienta na głównych dworcach, w automatach
biletowych, a także przez Internet. Dokładne informacje na temat
biletów i rozkładu jazdy przewoźnika pasażerowie uzyskają na
stronie www.intercity.pl lub
dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł
brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A.).
PKP
Intercity to największy polski operator kolejowy, który łączy
centra dużych miast oraz popularne ośrodki turystyczne
w kraju, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie. Każdego dnia uruchamia ponad 380 pociągów oraz realizuje największy w historii Spółki program inwestycyjny w tabor i zaplecza techniczne. W ramach strategii taborowej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” Spółka wyda ok 7 mld zł na wyższy komfort pasażerów. Kupi i zmodernizuje wagony, lokomotywy, składy zespolone oraz przebuduje stacje postojowe. Po zakończeniu programu pociągi PKP Intercity będą zestawione w blisko 80 proc. z nowego lub zmodernizowanego taboru.
w kraju, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie. Każdego dnia uruchamia ponad 380 pociągów oraz realizuje największy w historii Spółki program inwestycyjny w tabor i zaplecza techniczne. W ramach strategii taborowej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” Spółka wyda ok 7 mld zł na wyższy komfort pasażerów. Kupi i zmodernizuje wagony, lokomotywy, składy zespolone oraz przebuduje stacje postojowe. Po zakończeniu programu pociągi PKP Intercity będą zestawione w blisko 80 proc. z nowego lub zmodernizowanego taboru.
Komentarze
Prześlij komentarz