Redakcja straszy pozwem władze samorządowe woj. Lubuskiego

  

Szanowni Państwo Radni Sejmiku,

Zwracam się z uprzejmą prośbą o rozpatrzenie niniejszej skargi dotyczącej działalności Pana Sebastiana Ciemonoczołowskiego, członka zarządu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego, który według doniesień, prowadzi wśród samorządów kampanię zmierzającą do rozbiórki istniejących linii kolejowych (np. linii znaczenia ingiś państwowego, międzynarodowego szlaku wpisanego do rządowych planów- linii Nowa Sól- Kożuchów- Żagań) na rzecz budowy ścieżek rowerowych. Najnowsze działania Pana Ciemonoczołowskiego dotyczą miasta Żagań, gdzie domaga się on likwidacji podtorza i resztek torowiska z Żagania do Tomaszowa Osiedle – dużej strefy urbanizacji, gdzie widać ewidentną potrzebę przywrócenia połączenia kolejowego.

Należy podkreślić, że taka polityka stawia pod znakiem zapytania długoterminową strategię rozwoju transportowego naszego regionu, szczególnie w kontekście potrzeb mieszkańców obszarów silnie zurbanizowanych, blokowisk takich jak Tomaszów Osiedle. Przywrócenie szynobusu czy innego połączenia kolejowego w tym regionie jest kluczowe dla zapewnienia dostępności komunikacyjnej, co przekłada się na jakość życia mieszkańców oraz na możliwości rozwoju lokalnej gospodarki.

Niszczenie istniejącej infrastruktury kolejowej na rzecz ścieżek rowerowych, choć zrozumiałe w kontekście promocji zdrowego stylu życia, nie powinno odbywać się kosztem zaniedbywania potrzeb komunikacyjnych mieszkańców. Wartościowanie jednego środka transportu kosztem drugiego, szczególnie tak ważnego dla wielu grup społecznych jak kolej, jest działaniem krótkowzrocznym i niezgodnym z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Proszę o zbadanie tej sprawy i interwencję w celu zatrzymania działań mogących prowadzić do degradacji ważnej infrastruktury transportowej, a także o rozważenie potrzeb i oczekiwań wszystkich mieszkańców regionu, którzy mogą zostać negatywnie dotknięci przez planowane zmiany.

Jestem przekonany, że Sejmik Województwa Lubuskiego znajdzie sposób na godzenie różnych potrzeb transportowych mieszkańców, promując zarówno rozwój transportu rowerowego, jak i ochronę oraz rozwój lokalnych połączeń kolejowych. W gm. Rewal ścieżki rowerowe budowano np. wzdłuż torów zamiast- na torach.

Z poważaniem,

Adam Fularz zarska.pl - Redakcja

Dol. Ziel. 24a Zielona Góra

z komunikatu UMWL

Pomysł na rozwój infrastruktury rowerowej w powiecie żagańskim? Ścieżka rowerowa w miejscu nieczynnej kolei

W poniedziałek, 15 lipca 2024 r. wicemarszałek Sebastian Ciemnoczołowski uczestniczył w spotkaniu ze starostą powiatu żagańskiego Anną Michalczuk, które dotyczyło m.in. wykorzystania dawnej infrastruktury kolejowej.

Przedstawiciele samorządu wojewódzkiego i powiatowego rozmawiali o propozycji przejęcia przez powiat nieczynnego nasypu po linii kolejowej. W tym miejscu ma powstać ścieżka rowerowa. Będzie to kontynuacja inwestycji „Kolej na rower" zrealizowanej w powiecie nowosolskim, dzięki której powiat żagański będzie miał połączenie z tą drogą. To także wstęp do szerszej analizy możliwości pozyskiwania przez samorządy nieczynnych i pozbawionych szans na odtworzenie nasypów kolejowych w celu budowy spójnej sieci ścieżek rowerowych w regionie. Kwestia ta będzie poruszona na najbliższym Konwencie Starostów.

Tematem spotkania ze starostą Anną Michalczuk było również wsparcie organizacji dożynek w Iłowej. Województwo Lubuskie zaangażuje się w promocję tego wydarzenia.

 

Komentarze